تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/12/01 - 00:39
کد خبر: 461944

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

جزئیات و نحوه ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها/امروز آخرین مهلت ثبت‌نام فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد

جزئیات و نحوه ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها/امروز آخرین مهلت ثبت‌نام فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد

در بسته خبری امروز به بررسی اخبار آخرین مهلت ثبت‌نام فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد و جزئیات و نحوه ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها و موضوع پر بحث این روزها مسمومیت دانش آموزان قمی و همچنین موضوعات مرتبط دیگر می‌پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»در بسته خبری امروز به بررسی اخبار آخرین مهلت ثبت‌نام فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد و جزئیات و نحوه ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها و موضوع پر بحث این روزها مسمومیت دانش آموزان قمی و همچنین موضوعات مرتبط دیگر می‌پردازیم.

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد

مهلت ثبت نام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی نوبت دوم سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی، که از ۱۵ بهمن ماه آغاز شده، امروز پایان می‌یابد.

مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نیاز به تخصص نیروهای جوان، متعهد و متخصص علمی براساس طرح آمایش آموزشی و در راستای نیل به اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه، اقدام به درج فراخوان جذب هیات علمی کرده است. (جزئیات بیشتر)

جزئیات و نحوه ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها/ معرفی برترین‌ها

 دکتر روح الله رازینی درباره جزئیات ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی گفت: دولت درباره توجه و رصد جدی مدیران تاکید کرده و این موضوع نیز در کانون توجه وزرات علوم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این موضوع به صورت رسمی در اجلاس اخیر رؤسای دانشگاه ابلاغ شد که در نشست بعدی به اعلام نتیجه ارزیابی خواهیم پرداخت. هدف از این کار توبیخ افراد بر اساس عملکرد نیست بلکه هدف استفاده از تجربیات افراد موفق است.

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی افزود: در حوزه ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها، معتقد هستیم که در حال انجام یک کار متفاوت هستیم، می‌توانیم بگوییم این ارزیابی منجر به انتخاب و معرفی رؤسای برتر می‌شود.(جزئیات بیشتر)

علت مسمومیت سریالی دانش‌آموزان قمی مشخص شد؟

مسمومیت، سرگیجه، کمبود اکسیژن و سرانجام، مبدا مدرسه و مقصد بیمارستان و درمانگاه، حکایت برخی از مدارس دخترانه قم طی این هفته‌هاست که این ماجرا، سر و صدای زیادی به پا کرده است.

ماجرایی که شروع آن نهم آذر امسال در هنرستان دخترانه نور یزدانشهر کلید خورد و بیست و دوم آذر، هشتم  و دهم، دوازهم، شانزدهم و هفدهم بهمن هم تکرار شد و این سریال مبهم، مدارس قم را به تعطیلی کشاند تا علت روشن شود!(جزئیات بیشتر)

بسته «یادگیری ترکیبی در برنامه آموزشی دندانپزشکی عمومی» تدوین شد

دکتر صدیقه السادات هاشمی کمانگر مسئول کارگروه توسعه آموزش مجازی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی افزود: کارگروه توسعه آموزش مجازی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در راستای نقشه علمی جامع کشور و برنامه چهار ساله معاونت آموزشی وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز کرد و نقش مهمی در نیل به اهداف کلان دیگری نظیر، ارتقا آموزش دندانپزشکی، بین‌المللی‌سازی آموزش، تسهیل و تسریع تحقق اهداف آموزشی و عدالت آموزشی ایفا می‌کند.(جزئیات بیشتر)

آزمون استخدامی آموزش پرورش در ۲۶ اسفندبرگزار می‌شود

صادق ستاری‌فرد معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:۸۰ هزار نفر از نیرو‌های آموزش و پرورش مشمول بازنشستگی هستند که احتمالاً حدود ۶۵ هزار نفر از آن‌ها تا مهر سال آینده بازنشسته خواهند شد.

وی افزود: برای دوره ابتدایی تلاش ما این است تا پایان اسفند آزمون را برگزار کنیم و حدود ۲۵ هزار نفر نیروی مورد نیاز از طریق آزمون ماده ۲۸ با اصلاح شریط احراز آموزگاری و اصلاح مواد آزمونی و ساز و کار ارزیابی، مصاحبه و گزینش شرایطی را فراهم کنیم تا داوطلبان متعهد و متخصص وارد آموزش و پرورش بشوند.(جزئیات بیشتر)

برگزاری «محفل تدبر در قرآن کریم» در مسجد دانشگاه تهران

محفل تدبر در قرآن کریم در دانشگاه تهران برگزاری می‌شود.(جزئیات بیشتر)

در نشست میان‌دوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت چه گذشت؟

 سی‌نهمین نشست میان‌دوره دفتر تحکیم وحدت از 25 بهمن تا 30 بهمن در مشهد مقدس برگزار شد.

بر این اساس سی نهمین نشست میان دوره تحکیم وحدت با رونمایی از شعار «آرمان‌گرایی در حکمرانی، واقع‌نگری در حکومت‌داری؛ تحکیم مردم سالاری دینی» برگزار شد که در ادامه به جزئیات و اهم مطالب مطرح شده در این نشست پرداخته ایم.(جزئیات بیشتر)

یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشگاهی

 تهرانی، مسئول مناظرات مسابقات جهاد دانشگاهی در دانشگاه علم و صنعت با اشاره به برگزاری مسابقات مناظرات دانشگاهی گفت: یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره، در واحد دانشگاهی، دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این مسابقات با حضور هشت تیم شکل گرفت و اکنون، مرحله نیمه نهایی را پشت سر می‌گذارد.

تهرانی با اشاره به مزیت این مناظرات گفت: مسابقات مناظرات دانشگاهی، باعث ترویج تفکر علمی در کنار تفکر سیاسی، عقیدتی و فکری می‌شود و همچنین جنبه‌ی مسابقه‌ای و رقابتی نیز دارد.(جزئیات بیشتر)

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران: دانشجویان علوم تربیتی در اولویت بورس معلمی قرار بگیرند

 بسیج دانشجویی دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه تهران با ارسال نامه ای، از رئیس دانشگاه تهران و رئیس دانشگاه فرهنگیان درخواست کرد تا دانشجویان علوم تربیتی در اولویت بورس معلمی  قرار بگیرند.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

در جمهوری اسلامی ایران نظام تعلیم و تربیت از جایگاه رفیع و اهمیت بسیار والایی برخوردار است. از همین رو در جهت رفع مشکلات و مسائل آن برنامه‌ها و تدابیر ویژه‌ای نیز طراحی و اجرا شده است. از جمله این مسائل مسئله‌ی کمبود معلم میباشد که راه حل‌های ناظر به حل آن را از طرف نهاد‌هایی همچون وزارت آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان شاهد بوده ایم. چندی پیش دانشگاه تهران نیز با طرح بورسیه کردن دانشجویان علوم پایه در تعلیم و تربیت درصدد ارائه راهکار برآمده است؛ که اگرچه این طرح به قصد تأمین نیرو و با هدف حل مسئله ارائه شده است؛ لکن امر تأمین نیرو حائز توجه به نکاتی است که اولویت و اهمیت راهکار‌ها را در نظر بگیرد.(جزئیات بیشتر)

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی: ادامه وزارت آقای دکتر عین‌اللهی نه به صلاح نظام سلامت، نه به صلاح دولت و نه به صلاح کشور خواهد بود

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی به رئیس جمهور درخصوص عملکرد وزیر بهداشت:

متن نامه به شرح ذیل می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت‌الاسلام ­­و­المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران(جزئیات بیشتر)

اعلام مهلت شرکت مرحله دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در دو مرحله دانشگاهی و کشوری در سال ۱۴۰۲ برگزار می شود.

این دوره از المپیاد در پنج حیطه «استدلال بالینی»، «آموزش پزشکی»، «همگرایی علوم پایه»، «کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه» و «مدیریت نظام آموزش و سلامت» برگزار می شود.

بر اساس تقویم اعلامی، پس از ثبت نام دانشجویان علوم پزشکی واجد شرایط، اسامی دانشجویان در ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از سوی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی به دبیرخانه المپیاد ارسال می شود.(جزئیات بیشتر)

۹۷ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق می شود

قاسم احمدی لاشکی گفت: منزلت معلم از هر چیزی برتر است و اگر به جایگاه آموزش و پرورش در تصمیم‌گیری‌ها توجه شود آنگاه فرآیند ارتقا جایگاه معلم آغاز شده است.

احمدی لاشکی گفت: همگان باید بر این باور برسند که ارتقا جایگاه تعلیم و تربیت نیازمند توجه همه دستگاه‌ها است و اگر آموزش و پرورش به تنهایی فعالیت کند نمی‌تواند به این ارتقا برسد.(جزئیات بیشتر)

نخبگان نباید درگیر مسائل حاشیه و گذرا شوند

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در جمع رتبه‌های برتر آزمون سراسری در مجتمع شهدای سلامت پیرامون خودشناسی و قدردانی ارزش های وجودی، به شکرگزاری امام حسین(ع) از خداوند در دعای عرفه برای متولد شدن در زمان پیامبر اسلام(ص) اشاره و تصریح کرد: هم اصل حضور در عالم وجود و هم متولدشدن در دوران یا مکانی توحیدی، نعمت بزرگی از جانب خداوند به ما انسان ها و مسلمانان است که باید با تمام وجود قدردان آن باشیم.

وی با اشاره به عظمت کائنات و آفرینش انسان، بر لزوم تامل هر فرد نسبت به قدر و ارزش ونیز رسالت خود در این جهان عظیم طی فرصت اندک حضور در دنیا، تاکید کرد و از نخبگان جوان خواست ارزش‌های واقعی شان را بشناسند و قدر بدانند.(جزئیات بیشتر)

دو توصیه وزیر بهداشت به دانشجویان و نخبگان جوان

وزیر بهداشت تحصیل علم را از وظایف اصلی دانشجویان دانست و گفت: دانشجویان به ویژه نخبگان جوان را به تقویت تعهدات دینی و نیز شناخت نیازهای جامعه به منظور پاسخگویی علمی به آن‌ها توصیه می‌کنم.

بهرام عین اللهی در آیین اختتامیه دومین رویداد ملی "آینده روشن" با تاکید بر ضرورت شناخت تاریخ توسط نسل جوان، تصریح کرد: امروز دشمن، تاریخ ما به ویژه تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی را هدف داده است آن هم در شرایطی که نسل انقلاب که در براندازی طاغوت، شاهکار کرد، پس از ۴۴ سال در حال تحویل عرصه های کلیدی به شما نسل جوان می باشد.(جزئیات بیشتر)

تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی‌ ارشد دانشگاه معارف اسلامی

براساس مصوبه معاونت آموزش دانشگاه، مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی اختصاصی کارشناسی‌ارشد سال ۱۴۰۲ این دانشگاه را برای داوطلبانی که در موعد مقرر موفق به ثبت نام نشده اند تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ تمدید کرد.

لازم به ذکر است این تاریخ، قطعی بوده و به هیچ عنوان قابل تمدید نیست. لازم است متقاضیان در بازه زمانی ثبت‌نام برای ثبت‌نام اینترنتی به سامانه پذیرش دانشگاه معارف اسلامی در سایت دانشگاه به آدرس www.maaref.ac.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اینترنتی اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

احکام ریاست ۹ دانشگاه و یک پژوهشگاه صادر شد

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری براساس مصوبه جلسه ۵۲ تاریخ بیست و سوم بهمن‌ماه ۱۴۰۱، کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی، احکام ریاست ۹ دانشگاه و یک پژوهشگاه کشور را به مدت چهار سال صادر کرد.(جزئیات بیشتر)

ساخت ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه در طرح ملی خورشید

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد از افتتاح و ساخت ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه خبر داد و افزود: این خوابگاه‌ها با ۳ هزار و ۳۷۶ تخت در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور و در قالب طرح ملی خورشید به بهره‌برداری رسیده یا در دست ساخت است.

حمیدرضا علیان‌زادگان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ خوابگاه در شهرهای بجنورد، دامغان، ارومیه، شهرکرد، سنندج، نیشابور، اراک، بوشهر و بیرجند به بهره‌برداری رسیده و ۵ خوابگاه دیگر در تربت حیدریه، قائن، بندرعباس، مراغه و همدان در حال ساخت است.

به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، خوابگاه‌های این بنیاد در زیربنایی به مساحت ۷۷ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ده هزار میلیارد ریال ساخته شده و در دست احداث است.(جزئیات بیشتر)

برگزاری نخستین جشنواره «جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران»

صادق دردایی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره «جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران» در این دانشگاه، گفت: این جشنواره همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج) روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند با حضور جمعی از وزرا و مقامات کشوری، سفیران کشورها، روسای دانشگاه‌ها، مدیران امور بین‌المللی دانشگاه‌ها و مدیران موسسات جذب دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

دبیر «جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران»، افزود: نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران از سری برنامه‌های سازمان امور دانشجویان کشور برای گفتمان‌سازی و اصلاح مشکلات سیاستگذاری در جذب دانشجویان بین‌المللی است و طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین روسای دانشگاه تربیت‌مدرس و سازمان امور دانشجویان به امضا رسید، دبیرخانه اجرایی آن در دانشگاه تربیت‌مدرس مستقر شده است.(جزئیات بیشتر)

جایزه یک میلیونی نهضت سوادآموزی

علیرضا عبدی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در حاشیه رونمایی از فراخوان رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید گفت: به منظور تعمیق یادگیری کلاس‌هایی را با عنوان کلاس‌های تلفیقی برگزار کردیم. امیدواریم با طرح‌هایی که در پیش رو داریم در مسیر تعمیق سواد آموزی موفق باشیم و در عین حال مسیر را پیش ببریم که تعداد بیشتری از بازماندگان از تحصیل سواد را فرا بگیرند.(جزئیات بیشتر)

گونه جدید حشره «ایلام» ثبت جهانی شد +عکس

مجید میراب بالو دانشیار گروه گیاه پزشکی دانشگاه ایلام از ثبت جهانی یک گونه تریپس که از استان ایلام جمع‌آوری شده است، خبر داد.

بالو با بیان این خبر، اظهار داشت: در ادامه تحقیقات خود در رابطه با شناسایی حشرات استان ایلام، نمونه‌برداری‌های متعددی از روی گیاهان مختلف صورت گرفته، که در نتیجه منجر به شناسایی یک گونه جدید با نام علمیHaplothrips ilamensis  نموده و سپس به ثبت جهانی آن در آگوست سال ۲۰۲۲ انجام شد.(جزئیات بیشتر)

سفر دانشجویان به خارج نیم درصد هم نیست

 هاشم داداش‌پور در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) افزود: در دانشگاه بیرجند نیز دانشجویان خارجی جذب شده‌اند و دانشگاه باید اثر خود را از جغرافیای ایران به جغرافیای گسترده‌تر جهانی ارتقا دهد.

وی گفت: این حرف یعنی اینکه بتوانیم بارانداز یک حرکت عظیم علمی برای گستره جهانی باشیم که در دانشگاه‌های کشور در حال رخ دادن است.(جزئیات بیشتر)

برگزاری نشست روسای دانشگاه های تهران با حضور وزیر علوم

این نشست با حضور وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، تهران، صنعتی شریف، علم و صنعت، تربیت مدرس و شهید بهشتی برگزار شد.

این نشست با هدف بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه های بزرگ تهران در حوزه های مختلف دانشجویی، آموزشی، تحقیق و توسعه و بودجه برگزار شد.(جزئیات بیشتر)

ساخت ۲۰۰ هزار واحد خوابگاهی برای دانشجویان متأهل

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در مورد مشکل کمبود خوابگاه دانشجویی گفت: ما در حال حاضر سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشجو داریم که ۶۰۰ هزار نفر از آن‌ها روزانه هستند و در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: ما برای این ۶۰۰ هزار نفر حدود ۲۳۰ هزار واحد خوابگاهی داریم و در تلاشیم که این میزان را تا ۵۰ درصد افزایش دهیم تا مشکل کمبود خوابگاه حل شود ضمن اینکه ودیعه مسکن نیز به دانشجویان مجرد و متاهل داده خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم متذکر شد: اگرچه صندوق رفاه هم کمک‌هایی می‌کند اما ساخت خوابگاه از وظایف اصلی خود دانشگاه هاست.(جزئیات بیشتر)

صدور بیش از ۲۸۰ هزار از احکام رتبه‌بندی معلمان

نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: دقت در این کار بسیار مهم است و همکاران ما تمایل به تسریع در این کار را دارند که ما با دقت در حال انجام هستیم و برنامه ما به سمت و سویی است که حقی از کسی ضایع نشود و جای اعتراض برای همکاران وجود دارد و تاریخ شروع آن همان چیزی است که در قانون مشخص شده است.(جزئیات بیشتر)

معرفی سایت‌هایی دانشگاهی در کشورهای مختلف

در زمینه تحصیل و کارآموزی در خارج از کشور، وب‌سایت‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید. بسیاری از آن‌ها فقط خدمات پولی ارائه می‌کنند و کمتر در آن‌ها اطلاعات مجانی پیدا می‌شود. در بسیاری دیگر هم (مثل فروم ها، بلاگ‌ها و غیره…) با حجم بسیار گسترده و پراکنده‌ای از اطلاعات مواجه می‌شوید، به‌طوری‌که باید وقت بسیاری بگذارید و در آن‌ها بگردید تا مطلب موردنظرتان را پیدا کنید.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top